Witaj gościu, dołącz do nas! Dołącz   Zaloguj się
Mój pierwszy Gryf :)
#1

Dokładnie,chciałbym zakupić.

Początkowo chciałbym go wykorzystywać do trenowania przysiadów. Tak bardziej jak "instrukcja" pisze,pełne przysiady,najpierw z kijkiem,potem z samym gryfem.

Ewentualnie z obciążeniem-ale to z czasem.Mam też ławeczkę, o wymiarach:29 cm(w najszerszym miejscu) 24 w węższym i długości 110 cm.
To ławeczka skośna,można ją też pod sztangę wykorzystać.Kupiłem dawno temu za śmieszne pieniądze.Więc doskonała nie jest.Trzeba jej jeszcze kilku poprawek.



A wracając do gryfa-mam obciążenie małe do niego-średnica to 30 mm. gryf chcę na zakrętki.

Sprawdzałem w sklepie:

Proste: 152 cm 89 zł
165 cm 99 zł
213 cm 109 zł
182 cm 119 zł


Gryf typu "Kratownica" 86 cm 119 zł

1. Kolega powiedział,do takich ćwiczeń jak najdłuższy.
2.Jak dobrać odpowiedni gryf? Kierujemy się wzrostem wagą czy powiedzeniem znajomego?
3.Ta kratownica to się nie przyda.
4.Chciałbym coś uniwersalnego nie tylko do przysiadów,ale aby współgrało z tą ławeczką.
5.Poproszę o ewentualne porady,o czym jeszcze zapomniałem wspomnieć i o cenach,bo np tu są znacznie tańsze:


<!-- m --><a class="postlink" href="https://hegen.com.pl/gryfy/?gclid=CJizrrG69tACFcaHsgodoZMJ4A">https://hegen.com.pl/gryfy/?gclid=CJizr ... sgodoZMJ4A</a><!-- m -->

ale znając życie po doliczeniu przesyłki..

6.Ewentualne przykłady ćwiczeń,przysiady z tym gryfem,ale takie aby jak najmniej szkodziły,a raczej prostowały kręgosłup.
Wszak mam tylko jeden,warto więc o niego zadbać już dzisiaj Wink

Pozdrawiam i zachęcam do wypowiadania się.
 x 0  x 0  x 0  x 0 



Odpowiedz
#2

Gryf krótszy (130-150cm) i dłuższy (2 metry) każdy z nich ma swoje wady i zalety. Krótszym łatwiej utrzymać równowagę i dobry do dłuższych serii, dłuższym trudniej utrzymać równowagę (ale za to wyrabia mięśnie głębokie) i są w zasadzie dla ambitniejszych ciężarowców.
Uniwersalnie będzie gryf 150-160cm.
Zamiast gryfu typu kratownica lepsze będą zawsze hantle.
Zakrętki są bez sensu, najlepsze będą zaciski na śrubę.
Najlepiej kupić używany, jak uznasz że to nie to, to sprzedasz niewiele tracąc, a to co zaoszczędzisz wydaj na obciążenie bitumiczne.
 x 0  x 0  x 0  x 0 



Odpowiedz
#3

Odstaw najpierw alko Big Grin.
 x 0  x 0  x 0  x 0 



Everything is fine, nobody is happy.

http://literallyhe.prv.pl
Odpowiedz
#4

Adventures - odstawiłeś już całkowicie alko i inne używki ?
 x 0  x 0  x 0  x 0 



Odpowiedz
#5

TheShy napisał(a):[post]1405[/post] Odstaw najpierw alko
Pusta szklanka jest już na stole Wink

LilPeneros napisał(a):[post]1407[/post] Adventures - odstawiłeś już całkowicie alko i inne używki ?
Papierosy tak,alkohol to bym chciał tylko świątecznie i tylko raz na jakiś czas 2 piwa max na miesiąc.

Teraz miałem okres bez picia praktycznie cały miesiąc- to po jednym piwie taaaka śruba! Fajny stan podoba się mi. I jak tani wychodzi za stan upojenia-ale szkoda zdrowia na alko.Lepiej przeznaczyć na ubranie,wyposażenie samochodu. Po alkoholu nic nie osiągniemy,więc postanowiłem ograniczyć do "picia światecznego" Sylwester itp.


Jakieś ćwiczenia z przysiadem?

Zacznę najpierw od kijka,żeby złapać równowagę.
 x 0  x 0  x 0  x 0 



Odpowiedz
#6

Od kija zacznij, aby najpierw okreslic dlugosc gryfa. Poogladaj troch przysiadow na YT i zobacz jaka pozycja trzymania sztang ci odpowiada. Na barkach lub na lopatkach. Drugi wymaga szerszego chwytu. W obydwoch wystepuja drobne roznice w ruchu. Gryf spoczywajacy na lopatkach wymaga pozycj troche bardziej wysunietej do przodu i takiego ruchu. Bez obciazenia ciezko bedzie jednak to okreslic.

Co do samych cwiczen to polecam back squat / front squat / wykroki ze sztanga. IMO warto zainwestowac pare zlotych w sesje z *dobrym* trenerem (za zaoszczedzone pieniadze na alko), ktory pomorze w nauce i wychwyci problemy postawy i je szybko skoryguje. Ewentualnie jakis znajomy z duzym doswiadczeniem lub nagraj sie smartfonem i przeslij film w celu oceny formy.

Jezeli chodzi o przygotowanie to polecam przysiady przed sciana (kolana w odleglosci 5cm od sciany i robisz pelny przysiad, aby gorna linia ud (nie prostowniki / aka hamstrings) byla w pozycji rownolegej do podlogi i uwazaj, aby nie przywalic czolem w sciane).

Koniecznie potrzebujesz tej sztangi? Ja bym celowal w zestaw odwaznikow kulowych (2x16 / 2x24) na początek i robil tzw goblet squats w 10s kadencji. Daje w dupe konkretnie. W przenosni i doslownie.
 x 0  x 1  x 0  x 0 



pozdrawiam / mvg / mvh
Salata
Odpowiedz
#7

Patrz gryf olimpijski, cięższy i mniej ciężaru nałożysz, ale lepiej zacząć na czymś konkretnym
 x 0  x 0  x 0  x 0 



Odpowiedz
#8

(19-09-2022, 23:33 PM)nikilo napisał(a): Patrz gryf olimpijski, cięższy i mniej ciężaru nałożysz, ale lepiej zacząć na czymś konkretnym
Jeśli chodzi o ćwiczenia wielostawowe takie jak wyciskanie leżąc, wiosłowanie, martwy ciąg, przysiady, wyciskanie żołnierskie, to faktycznie lepiej jest wybrać gryf olimpijski, ale do ćwiczeń jednostawowych, czyli np. na bicepsy i tricepsy lepiej sprawdzi się zwykły, cieńszy i lżejszy gryf, bo dla początkującego gryf olimpijski mógłby być zbyt ciężki do ćwiczeń takich jak uginanie przedramion stojąc czy też wyciskanie francuskie sztangi leżąc.
Dlatego do ćwiczeń najcięższych, w których używa się zwykle dużo większego ciężaru lepiej sprawdzi się gryf olimpijski, a do ćwiczeń jednostawowych lepiej sprawdzi się lżejszy gryf.
 x 0  x 0  x 0  x 0 



Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości


Theme © iAndrew 2020 - Forum software by © MyBB