Witaj gościu, dołącz do nas! Dołącz   Zaloguj się
Sklep internetowy
#1

Witam w jakże pięknym dniu.

Uprzedzam, że piszę z czysto egoistycznych pobudek, bo mam niwy projekt na oku i potrzebuje informacji zwrotnej. Robię,że tak powiem research. Chce rozpocząć sprzedaż internetowa produktów powiedzmy wyższej
jakości, które w miarę regularnie się kupuje, wiec stawiam na lojalnego klienta. Co waszym zdaniem przyciąga was do sklepu w którym robicie podobne zakupy. Np dobre wina, kawy, przyprawy, kosmetyki, coś czego nie można kupić w pobliskich stacjonarnych. Nawet nie kupując produktów premium, co powoduje, ze wracacie do tego samego sklepu? Cena, jakość obsługi, polecenia, przejrzystość oferty, wygoda, rodzaje płatności, transport, opakowanie, gratisy i próbki?

Na razie zamierzam wybadać rynek, ale zależy mi aby nie przekreślić sobie dalszego rozwoju słaba opinią.

Sam zwracam coraz większa uwagę na wygodę niż cenę, oraz na tzw wychodzenie naprzeciw klienta i fachowe doradztwo kosztem nawet odesłania do konkurencji.

Z chęcią poczytam wasze opinie.

 x 1  x 0  x 0  x 0 


pozdrawiam / mvg / mvh
Salata
Odpowiedz
#2

Możesz dorzucić ankietę do tematu, będzie Ci łatwiej.

 x 0  x 0  x 0  x 0 


Odpowiedz
#3

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2020, 00:33 AM przez vlad1431.)

Przedewszystkim dobrze działająca strona i wyszukiwarka w niej, bo to chyba pięta achillesowa większych sklepów. Że sklep z większym niż np 100 produktów już strona sobie nie radzi. Czyli wpisując jedną czy dwie litery, nawet w konkretnym dziale, powinno się otwierać okno z podpowiedzią. To jest to co najbardziej zniechęca mnie do zakupów w danym sklepie, kiedy to nie działa. To podstawa. Opis produktu, niekoniecznie jakiś merytoryczny, ale wydaje mi się że dobrze działa jakiś śmieszny bajer, a wtedy cena często nie gra roli. W miarę profesjonalne zdjęcie, w miarę dobrej rozdzielczości, żeby dało radę powiększyć. Wydajność produktu, czyli jeżeli możemy to w jakiś sposób policzyć, dla mnie to jako potencjalnego klienta często jest ważne, bo wolę zwykle wydać więcej i dłużej się cieszyć i nie martwić się że zaraz się skończy. Dostępność produktu i możliwość powiadomienia kiedy będzie dostępny np na email.
No i w miarę możliwości informacja telefoniczna, żeby dopytać w razie jakichś wątpliwości. Cała reszta w postaci próbek i gratisów uważam za zbędna i trochę mało profesjonalną. Natomiast dobre i w miarę ekskluzywne opakowanie to jest to, co zawsze robi bardzo dobrą robotę i uważam że każdy to docenia, a bardzo ważne to jest np w przypadku prezentu.
Ja zazwyczaj przez Internet kupuje artykuły do epapierosów. Podam poniżej linki do dwóch sklepów. Pierwszy to mała, jednoosobowa firemka, gdzie wszystko działa tip top, jest prosta strona zakupy można zrobić w 2 minuty. Druga to największa firma w Polsce, chaos prawie nie do ogarnięcia.

https://maiart.pl/

https://e-dym.pl/

No i jeżeli chcesz iść w produkt w miarę ekskluzywny lub wyszukany, to dobrze byłoby znaleźć coś co by wyróżniało ofertę, tylko wtedy trzeba znaleźć w miarę dostępne i regularne źródło, choć czasem jak coś jest mniej dostępne, działa w ten sposób, że kup teraz, bo za chwilę tego już nie będzie. Marketing to bardzo szerokie pojęcie i zwykle działa podprogowo. Czyli np wyświetla się, że dostępne jest kilka sztuk, a potencjalny klient wcale nie musi wiedzieć jak często zatowarowujesz swój magazyn.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 x 1  x 0  x 0  x 0 


Odpowiedz
#4

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2020, 08:11 AM przez Harbinger.)

Dla mnie strona www to standard, więc nie wspomnę więcej, niż tym. Nie ukrywam, że istotne są także social media. Zawsze sprawdzam czy firma ma gdzieś konto i patrzę w jaki sposób je prowadzą i jak komunikują się z ludźmi. Lubię ładnie opakowane produkty, szary papier jest naprawdę spoko. Jeśli firma stara się być eko, robi coś dla natury, planety, zwierząt, wybieram taką spośród innych, które oferują to samo.

Co do ostatniego aspektu, sporo ludzi jest coraz bardziej świadomych praw zwierząt czy problemów związanych z ekologią. Jest też coraz więcej wegan i wegetarian, oni też wybierają firmy, które robią cokolwiek dla innych. Widzę też po części znajomych, co i gdzie kupują.

 x 1  x 0  x 0  x 0 


"Czasem sobie myślę, że Darwin jednak się mylił i w rzeczywistości człowiek pochodzi od owadów, bo w ośmiu przypadkach na dziesięć człekokształtne to zwykłe mendy gotowe na wszystko za byle gówno."
Odpowiedz
#5

Co mnie przyciąga do sklepów internetowych w których kupuję?

- przede wszystkim muszą posiadać w ofercie produkt, który chcę zakupić; dobry jakościowo
- możliwość wysyłki do paczkomatu InPost
- szybka wysyłka
- szybkość wczytywania się strony również ma znaczenie
- przejrzystość, brak nachalnych reklam
- możliwość robienia zakupów bez konieczności zakładania konta
- pozytywne opinie, które na ostatniej prostej przed dokonaniem zakupu robią wielką robotę
- szybka reakcja na reklamacje i infolinia do której można się dodzwonić (ew. e-mail)
- profesjonalny wygląd, aby nie było podejrzeń o naciąganie
- automatyczne maile informujące o tym, co się dzieje z zamówieniem
- i jak wyżej, jak sklep wspiera zwierzaki/fundacje to jest to kolejny powód, by coś u nich kupić

I to chyba tyle. Wink

 x 3  x 0  x 0  x 0 


"Nie możesz pozostawić wszystkiego losowi. On ma wiele do zrobienia. Czasami musisz mu pomóc. " - Leonardo da Vinci
Odpowiedz
#6

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2020, 15:45 PM przez LilPeneros.)

Co mnie przyciąga do sklepów internetowych, w których kupuję ?

1. Łatwość rejestracji.
2. Możliwość zamawiania bez rejestracji.
3. Duży wybór oferowanych towarów.
4. Konkurencyjne ceny (aby tak było należy brać towar z hurtowni, ale chyba jeszcze lepiej byłoby - z punktu widzenia osoby prowadzącej taki sklep - brać towar bezpośrednio od producentów, czyli być importerem tego towaru, np. z zagranicy).
5. Możliwość śledzenia zamówienia, czyli na jakim etapie jest moje zamówienie.
6. Dostarczanie przesyłki na czas do domu / do sklepu stacjonarnego i to w idealnym stanie.
Odnośnie punktu 6, to kiedyś jak kupowałem oryginalną płytę z muzyką poprzez Allegro, to chociaż sama płyta przyszła w stanie idealnym, to niestety jej opakowanie plastikowe było w jednym miejscu lekko pęknięte.
7. Możliwość skorzystania z infolinii / sprawny kontakt mailowy z przedstawicielem sklepu.

Jak mi się coś jeszcze przypomni, to napiszę.

 x 1  x 0  x 0  x 0 


Odpowiedz
#7

Zgadzam sie ze wszystkim co napisał kolega wyżej, ale u mnie ważne jest obsługa Klienta, żeby była dostepna i konkretni pomogła doradzic lub rozwiązac temat- to jest w cenie i duzo sklepów ma z tym olbrzymi problem. Musisz równieć zadbać o rozwiniecie social Mediów, ludzie muszą polubić Twój produkt, wszystkie komunikaty pisz językiem korzyści, Klient nie moze znać tylko zalet ale co to zmieni w jego zyciu jak ten produkt nabędzie Smile

 x 0  x 0  x 0  x 0 


Odpowiedz
#8

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2020, 11:58 AM przez kkrs.)

Takie produkty luksusowe kupuję głównie przez internet. Z dwóch powodow. Po pierwsze w sklepach internetowych bywa ograniczony wybor produktów tego typu. Po drugie jeśli już coś się znajdzie, to ceny są dosyć wysokie. W sieci mozna znaleźć lepszej jakosci produkty w cenie o wiele niższej niż to co oferują sklepy stacjonarne.

Co wpływa na moja opinie o sklepie

jakośc obsługi
asortyment
niedroga dostawa (najlepiej darmowa od pewnej kwoty)
ceny
wygodna strona internetowa ( konieczne jest działanie na urządzeniach mobilnych bo przecież włąśnie na telefonach czy tabletach przegląda się obecnie w głównej mierze internet).
https://smartbees.pl/blog/remarketing-sp...ternetowej

 x 0  x 0  x 0  x 0 


Odpowiedz
#9

(21-09-2020, 14:40 PM)kkrs napisał(a): wygodna strona internetowa ( konieczne jest działanie na urządzeniach mobilnych bo przecież włąśnie na telefonach czy tabletach przegląda się obecnie w głównej mierze internet).
Serio chcesz powiedzieć, że jak zamawiasz coś ze sklepów internetowych, to robisz to poprzez smartfona mającego ekran średnio 5 - 6 cali ??
Ja jeśli coś zamawiam z Allegro albo ze sklepów internetowych, to robię to tylko i wyłącznie za pomocą komputera stacjonarnego (jednostka centralna + monitor 21,5 cala + myszka + klawiatura).

 x 0  x 0  x 0  x 0 


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości


Theme © iAndrew 2020 - Forum software by © MyBB