Witaj gościu, dołącz do nas! Dołącz   Zaloguj się
Trening rowerowy
#1

Czy rower to dobry sprzęt wspomagający zrzucanie zbędnych kilogramów, wpływający pozytywnie na formowanie sylwetki, czy należy go głównie traktować jako rekreacja?

 x 0  x 0  x 0  x 0 


Odpowiedz
#2

W największym stopniu utrata zbędnych kilogramów uzależniona jest od diety redukcyjnej z lekko ujemnym bilansem kalorycznym, opartej o niskoprzetworzone, zdrowe produkty.

Odpowiadając na Twoje pytanie - to zależy jak na nim jeździsz, bo ja jak swego czasu jeździłem dość hardcorowo na rowerze stacjonarnym, robiąc na nim interwały, gdzie jakieś 7 - 10 razy rozpędzałem się do prędkości powyżej 47 km/h, a bywało, że do 51 km/h, a średnia prędkość jazdy wynosiła 33 - 34 km/h, to z tego co pamiętam tłuszcz się ładnie palił.
Z resztą interwały nie są jedynym skutecznym sposobem redukcji zbędnego tłuszczu na rowerze.

Jeśli chcesz spalić tłuszcz zastosuj dietę redukcyjną, do tego jeśli stan zdrowia na to pozwala trening siłowy 3 razy w tygodniu (FBW) lub 4 razy w tygodniu Upper/Lower (góra/dół), do tego w dni wolne od treningu siłowego od 2 do 3 razy w tygodniu trening aerobowy trwający od 20 do 60 minut (zaczynasz od 20, stopniowo zwiększając długość treningu aerobowego z treningu na trening, np. o 2 minuty).
Po kilku - kilkunastu tygodniach zamieniasz robione 3 razy w tygodniu aeroby na robione 2 razy w tygodniu koniecznie w dni wolne od siłowni interwały.

Jak chcesz wiedzieć więcej, to polecam artykuły na stronach takich jak:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.sfd.pl">http://www.sfd.pl</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://kulturystyka.pl">http://kulturystyka.pl</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="https://potreningu.pl/articles">https://potreningu.pl/articles</a><!-- m -->

 x 0  x 0  x 0  x 0 


Odpowiedz
#3

Z rowerem jest podobnie jak ze spacerowaniem. Spacerować można po górach - wówczas musimy włożyć w to znacznie więcej energii, niż spacerowanie po płaskim terenie.
Jeżeli chodzi o jazdę na rowerze, taką jazdę która będzie pochłaniała realne ilości kalorii, to proponuję zainwestować w jakiegoś dobrej klasy górala, np tutaj <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.dadelo.pl/rowery-gorskie-mtb/">https://www.dadelo.pl/rowery-gorskie-mtb/</a><!-- m --> mają spory wybór. Można w ten sposób jeździć po różnego rodzaju, nawet tym trudnym terenie, palić kalorie, budować muskulaturę.

 x 0  x 0  x 0  x 0 


Odpowiedz
#4

pens napisał(a):[post]4549[/post] Można w ten sposób jeździć po różnego rodzaju, nawet tym trudnym terenie, palić kalorie, budować muskulaturę.
Z tym budowaniem muskulatury, to ostro pojechałeś - znasz kogoś kto ma uda rozbudowane jak u amatorskiego kulturysty od samej jazdy na rowerze (oczywiście pomijając tzw. kolarzy torowych) ?
Od budowania mięśni jest siłownia i trening kulturystyczny z ciężarami.

 x 0  x 0  x 0  x 0 


Odpowiedz
#5

Tym, którzy chcą zredukować zbędną tkankę tłuszczową, a jako formę aerobów/interwałów czyli jako dodatek do treningu siłowego wybrali rower/rower spinningowy polecam ten artykuł:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.sfd.pl/art/Badania_naukowe/Spinning__pogromca_tłuszczu_-a2426.html">http://www.sfd.pl/art/Badania_naukowe/S ... a2426.html</a><!-- m -->

Jest w tym artykule podany m.in. przykładowy trening interwałowy na takim rowerze.

 x 0  x 0  x 0  x 0 


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości


Theme © iAndrew 2020 - Forum software by © MyBB